luni, 31 ianuarie 2011

musaca de cartofi si vinete

Cand ai chef sa gatesti, poti incerca o musaca de cartofi foarte gustoasa, pe care poti s-o servesti familiei si prietenilor tai fara nicio retinere.
Cand faci ceva cu placere si dragoste, fii sigur ca-ti va reusi totul fara nicio exceptie! 
Timp de preparare: 2 ore (complexitate medie)
Ingrediente:
-1/2 kg ciuperci
-2 vinete mari 
-1 ardei gras
-1 dovlecel
-1 kg cartofi
-cas  afumat 1/2kg
-ceapa uscata 2 buc.
-smantana 500gr
-oua 6 buc.
-cimbru
-tarhon
-marar

Preparare:
- am curatat cartofii si i-am taiat in cuburi medii pe care i-am rumenit usor intr-o tigaie cu putin ulei  
-     am uns o tava cu ulei, am tapetat-o cu putin griş si am asezat primul strat: cartofii usor rumeniti. Eu intotdeauna condimentez cu putin curry. Este un amestec interesant si placut, dar atentie: nu pune prea mult curry, este destul de puternic !
-          am curatat ceapa, am spalat-o si am taiat-o marunt; am spalat ciupercile, le-am taiat cu tocatorul de la blender; am splat dovlecelul si l-am dat prin razatoarea cu ochiuri mari. Niciodata nu curat de coaja dovlecelul ( este fraged si gustul sta in coaja).
- toate acestea le-am inmuiat usor in putin ulei.
 -am fript pe  o tigaie Tefal felii de vinete taiate pe lung in grosime medie de 1cm pe care le-am asezat 
deasupra cartofilor
- dupa ce s-au inmuiat usor pe foc, am rasturnat deasupra in tava compozitia de ceapa, dovlecel si 
ciuperci 
-          am ras pe razatoarea cu ochiuri mari casul afumat
-          am presarat casul afumat,
 -          am spalat, curatat de cotor si taiat cubulete ardeiul gras pe care l-am asezat peste compozitia din tava
 
-          intr-un castron am amestecat smantana si ouale pana ce s-au incorporat complet ouale, am adaugat cimbrul si tarhonul
-          dupa care am rasturnat compozita in tava si am asezonat cu marar taiat marunt
-          am incins cuptorul la 180 ºC (mediu la gaze) si am copt musacaua 50 minute.


 Pofta buna! Meritati!

3 comentarii:

  1. Buna.Am facut chiar acum acesta reteta(nu mai facusem niciodata)si a iesit minunata.Ne-a placut mult tuturor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Mihaela,
    Ma bucur nespus ca v-a placut.
    Te mai astept cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  3. salut, am o obiectie. prea mult prajit. nu ai scris ce culoare de ardei ai folosit, caci fiecare are alt gust, eu presupun ca verde ca ai pus ciuperci si ce ulei ai folosit eu caut ca vegetariana o reteta gustoasa si in acelasi timp sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere