sâmbătă, 12 februarie 2011

vegan_ supă crema galbena

Supele cremă, indiferent din ce legume sunt făcute, sunt pentru mine un prilej de desfătare culinară ce-mi trezeşte amintiri din călătorii îndepărtate.
Este un fel de mâncare pe care-o poţi face din aproape orice fel de legume, combinaţiile fiind la îndemâna ta! Amintindu-mi de această supă, am hotărât să-mi alint familia cu o supă cremă, dar fiind într-o duminică la o oră ceva mai înaintată, am scotocit în cămară să vad ce pot încropi. Am găsit ceva şi am gătit o supă cremă cu nişte legume.

Număr de porţii: 6
Timp de preparare: 20 minute
Timp de gătire: 1 oră
Dificultate: uşor

Ingrediente:
-          1kg cartofi
-          2 morcovi
-          1 ţelină
-          2 cepe
-          1 ardei gras
-          3 gălbenuşuri
-          1 lingură smântână
-          1 cub de unt (cam 50 grame)
-          sare
-          tarhon
-          frunze pătrunjel

Preparare:
Am curăţat de coji rădăcinoasele, ceapa şi cartofii, am curăţat de cotor şi seminţe ardeiul gras şi le-am spalat.
Am tăiat cuburi rădăcinoasele şi cartofii, în felii ardeiul şi în sferturi ceapa. Le-am pus pe toate la fiert într-o oală. Este bine ca apa să cuprindă legumele şi peste ele să mai fie 2-3 degete. Când a început să fiarbă, am adăugat puţină sare şi am fiert legumele până s-au înmuiat ca pentru piure.
Am strecurat supa,
am pus untul în legumele fierbinţi şi am acoperit, aşteptând să se topească.
După ce s-a topit untul, am făcut un piure din legumele fierte.

 Separat, am făcut un dressing din trei gălbenuşuri şi 1 lingură smântână.
Am răsturnat dressingul peste piureul de legume şi am condimentat cu tarhon (acum aveam uscat)
Am răsturnat peste piureul de legume supa strecurată şi am amestecat bine, până ce a devenit omogenă.

În varianta vegan, se poate drege cu puţin ulei (3-4 linguri) amestecat cu ½ cană lapte de soia,  ½ linguriţă de muştar, ½ linguriţă zemă de lămâie, sau zeama de la o portocală.
Dacă doreşti, poţi servi cu crutoane coapte în cuptor, fără ulei sau grăsime, dar pentru că are destui cartofi în compoziţie se poate servi fără pâine.
Dar, oricum, nu uita să asezonezi cu frunze de pătrunjel sau dacă ai, frunze de ţelină. În final, este o supă minunată, gătită simplu şi cu legume ce le ai prin cămară aproape întotdeauna.
Este bine să nu faci mai multă supă decât pentru o singură masă. A doua zi este îngroşată şi nu mai este atât de bună ca atunci când ţi-ai umplut nările cu miresmele legumelor proaspăt fierte.
Încearcă şi vei vedea că a meritat efortul! Îţi va ieşi o supă minunată cu care-ţi vei încânta familia şi prietenii!
Să-ţi fie binecuvântate merindele pe masă şi să te bucuri de ele!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu