sâmbătă, 5 februarie 2011

vegan _ varză murată călită cu tăiţei


Mâncarea de varză a fost una din puţinele mâncăruri pe care o găteam numai cu carne, şi mi-a fost greu să găsesc o cale de a găti varză şi să fie si gustoasă.
Şi aşa am reinventat varza murată cu tăiţei, care, de obicei,  se face cu grăsime de porc, jumări, etc.
Încercă reţeta mea şi vei descoperi că este la fel de bună (şi ceva mai digerabilă).

Numărul de porţii:  6
Timp de preparare: 20 minute
Timp de gătire: 50 minute
Dificultate: uşor

Ingrediente:
- 1 varză murată de mărime mijlocie
- 1 ţelină mijlocie
- 2 cepe
- 1 morcov
- 1 rădăcină pătrunjel
- 3-4 căţei de usturoi
- 250 gr. tăiţei
- 1 ardei gras rosu
- paprică dulce  (pentru culoare)
- sare
- piper
- cimbru
- tarhon (mie îmi place foarte mult, şi-l folosesc aproape în toate mâncărurile, şi, deşi are un miros puternic, este neutru
- ardei iute

Preparare:

-          am desfăcut foile de varză si le-am spălat bine la jetul de apă rece, după care le-am lăsat în apă 30 minute (funcţie cât de sărată şi acră este)
-          după ce le-am spălat, am curăţat ceapa, ardeiul gras, morcovul şi restul de rădăcinoase

-          am curăţat de cotoare frunzele de varză


-           şi le-am tăiat mărunt (atât cât vrei sau poţi)

-          am tăiat ceapa, am ras rădăcinoasele prin răzătoarea cu ochiuri mari si le-am răsturnat într-o cratiţă în care am pus ulei la încins şi am ţinut pe foc până ce s-au înmuiat puţin legumele

-          peste acestea am aşezat varza tăiată, 3-4 căţei de usturoi curăţaţi si tăiaţi felii, cimbru, 2 foi de dafin (nu prea multe căci dă un gust amar!), parprică dulce (pentru culoare) şi piper (opţional)

-          am amestecat bine, şi la foc potrivit, spre iute, am lăsat să se rumenească varza, dar am fost atentă ca, din când în când, să mai plimb lingura prin cratiţă să nu se prindă
-          între timp, in altă oala, am pus tăiţeii în apă cu puţin ulei si sare, şi i-am fiert după indicaţiile de pe ambalaj; (am să încerc altă dată cu tăiţei făcuţi de mine)


-          după ce au fiert i-am pus în aşteptare până se rumeneşte varza
-           când varza s-a rumenit, am răsturnat în cratiţă tăiţeii fierţi şi ardeiul gras ce l-am tăiat cubuleţe

-          am amestecat bine şi am mai lăsat la foc iute cam 10 minute, având grijă să nu se prindă sau să se ardă mâncarea


Proporţia între varză şi tăiţei se poate alege în funcţie de ce ai în cămară sau de cum îţi place mai mult.
Dar oricum, să nu-ţi lipsească ardeiul iute!
Încearcă, vei vedea că rădăcinoasele îi dau un gust aparte şi nu uita: întotdeauna eu pun usturoi în orice fel de mâncare de varză, şi dacă îţi place să asezonezi cu verdeaţă s-o faci numai în farfurie ca parfumul şi vitaminele să nu se risipească.

Poftă bună!
… şi nu uita: în fiecare zi trebuie să-ţi faci viaţa mai frumoasă, de tine depinde!

2 comentarii:

  1. Buna Graziela. Azi am avut o idee de afacere referitoare la mincaruri si,fiul meu mi-a facut cunostinta cu TINE. Am intrat putin pe blogul tau si mi-a placut atit ideea ta cit si talentul.FELICITARI .Am sa te mai vizitez pentru ca ma inspiri in ideea mea.
    erica_m59

    RăspundețiȘtergere
  2. Mult succes Erica iti doresc! Si voi fi incantata daca retele mele te incanta!

    RăspundețiȘtergere