miercuri, 4 ianuarie 2012

biscuiţi din seminţe de in şi roşii_ raw vegan

Prima mea pâine raw vegan… Am citit la Mimi Walter (reţeta originală aici) , care mi-a destăinuit pe blogul ei o reţetă de pâine raw  sau crochete, pe care poţi să serveşti un pâté din legume, o ciorbă sau supă, sau chiar ca atare fără nici un fel de adăugiri.
Este o reţetă pe care poţi s-o prepari în orice anotimp.
Acum am să-ţi povestesc cum am făcut eu aceste delicioase crochete.

Nr. porţii:  pentru ½ tavă cuptor
Timp de preparare: 20 minute
Timp de gătire:  6-7 ore
Dificultate: uşor
Categorie: raw vegan food_ pâine, crochete

 
Ingrediente:
1 cană seminţe de in
1 cană cu următoarele seminţe: bostan, floarea soarelui si susan
½ cană făină mei
½ cană făină hrişcă
3 căţei usturoi
1 roşie
1 ardei gras
1 morcov ras pe răzătoarea cu ochiuri mici
mărar şi pătrunjel tocat mărunt, sare neiodata (grunjoasă, marină sau Himalaya)
 
preparare:
Râşneşte toate seminţele până obţii o făină destul de fină. Făina de in trebuie să predomine în cantitate celelalte seminţe deoarece ea este liantul pentru aluat.
Separat, într-un blender, mixează bine roşia şi ardeiul gras apoi le răstoarnă peste făina de seminţe, adaugă verdeaţa şi morcovul ras şi frământă aluatul până ce se omogenizează. Aluatul trebuie să fie destul de vârtos şi puţin plastic. 
 
Dacă mai este nevoie de lichide, este bine să mai adaugi puţină roşie zdrobită, sau puţină apă plată. Sare adaugi dacă doreşti.
Pe o planşetă întinde o foaie de 5-6mm grosime pe o hârtie de copt sau folie alimentară. Întinde aluatul pe această folie cu ajutorul unei spatule din lemn şi taie formele pe care le doreşti.
 
Poţi usca la soare (dacă este vară şi este cald). Dacă usuci la soare, este bine ca după 3 ore să le întorci şi să le mai ţii încă 3 ore.
Dacă nu poţi, atunci le poţi aşeza pe o tavă pe calorifer (cam 6 ore) sau în deshidrator la temperatura de 40°C   6 ore (poţi lăsa de seara până dimineaţa). 
 
Ele trebuie să fie uşor crocante căci aşa le poţi ţine la rece cam o săptămână (probat de mine!).
Un gust plăcut, uşor răcoritor de la roşii şi miros de ardei proaspăt cules,  amestecat cu inul, care nu se dezminte nici acum,  cu un gust diafan, inconfundabil,  acoperă cu tandreţe seminţele ce cu alai îl însoţesc. Nu mai sta pe gânduri şi gustă cu încredere căci nu vei fi dezamăgit de această înfrăţire când, la încheierea alaiului vei simţi uşor, precum o atingere de fluture, parfum de mărar, preferat printre multe alte tuşeuri de verde proaspăt de grădină.

14 comentarii:

  1. Interesanta reteta!
    Si la cum povestesti cred ca sunt si foarte buni!
    Sa ai un an asa cum il doresti!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine! Trebuie sa incerc si eu reteta.

    RăspundețiȘtergere
  3. arata foarte bine si cred ca sunt super delicioase! te pup draga mea

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Alynusa,
    Si tie iti doresc un an nou implinit.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina,
    Incearca, nu vei regreta, te asigur.
    Cu drag

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata foarte bine!

    Un An Nou fericit iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Alexandrina,
    te pup si-ti doresc un an nou plin de realizari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc draga mea prietena atat pentru urari cat si pentru interesul aratat. Este minunat ceea ce impartasesti cu noi pe blogurile tale. Mi-ar place tare mult sa fi mai aproape si sa ne putem intalni la un potluck sau macar la o dulceata de gutui (care mi-a placut atat de mult) si un suc proaspat stors.
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  9. ...In plus, vreau sa-ti spun ca azi voi face si eu aceasta reteta care pare delicioasa. Iti voi spune impresii...
    Cu drag,
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc Luciana,
    Si eu doresc sa ne intalnim, poate la vara cand vine caldura. Cine stie, pe undeva la mijlocul drumului.
    cu mult drag

    RăspundețiȘtergere
  11. Mi-ar face mare placere....
    In plus, sa sti ca imi plac foarte mult biscuitii.
    Multumesc pentru reteta.
    Cu drag.
    Luciana

    RăspundețiȘtergere
  12. Folositi dehidrator? Sau un cuptor care stie ... mai multe ? :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Folosesc un deshidrator, dar nu foarte sofisticat. Dar se pot usca si la un cuptor cu programare la temperaturi mai joase, si de preferat cu convectie. Dar pe timp de vara se poate folsi soarele: se pot usca la soare cateva ore pe amble fete.

    RăspundețiȘtergere